sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Vähän maastakäsittelyä & maastoilua

Viime sunnuntaina lähettii Ruubenin kanssa piitkälle maastolenkille! Tiet oli tosi liukkaat, mutta kun päästiin hiekkakuopille ja muille pikkuteille nii siellä pysty menee ihan raviakin ja vähän laukkaa, eikä ollut yhtään liukasta! Ratsastelin vähän siellä sun täällä ja poikien kesälaitumillakin kävin. Ihana sää oli ratsastaa, ei liian kylmä ja aurinko paisto ihanasti. Ruuben meni ihan hyvin, se vaan taas teki niitä sen testaus rykäyksiään...

aamuvenyttelyt.. ;)
Lenkin jälkee vielä vähän maastakäsin puuhailtiin, laitoin pojalle naruriimun päähän ja mentiin ulos. Tehtiin siis ihan käynti-pysähdys-peruutus ja väistämis harjoituksia. Ponin piti pysähtyy tasan samaan aikaan ku mä ja alussa yritti mennä mun ohi, mutta alko se sitten toimimaan kun joutu aina peruuttamaan, jos tuli mun ohi. Ponin ilmekkin näytti nyt paljon paremmalta, kun aamulla tarhasta hakiessa, oli jotenkin tyytyväisen oloinen. Väistikin mua tosi nätisti ulkona, kun sisällä sille on kauhee ongelma väistää, laittaa korvat luimuu ja työntää vaa vastaa tai tulee enemmän muhun päin... No ei siitä sen enempää, ei oo mitää kuviakaan tästä kerrasta.


Perjantaina mulla oli tunti ja sain Chillan. Alettii siinä verkkaa ja Chilla oli ravissa vähän jännittynyt, mutta laukassa se oli iha super kivan tuntunen ja pystyin vaa istuu siellä hiljaa. Verkan jälkee tehtii vähän takaosakäännöksiä, jotka osa suju hyvin, osa taas ei. Sitten jatkettiin viime kerrasta vähän noita käynti-laukka nostoja, 3-10 askelta lyhyttä laukkaa ja sitten takas käyntii. Mua vähä epäilytti, et miten noi menee, mut ne suju tosi hyvin! Chilla vaa aika paljon jännitty tossa ja välillä mul oli liikaa kättä niin jäi pomppii paikallaan. Ton jälkee jatkettii vähän aikaa lyhyessä laukassa ja sitten loppuravit. Chilla on vaa niin mun tyyppinen hevonen♥

chillalla ekaa kertaa, 7.12.
Tänään menin liikuttaa Ruubenin, alussa juoksutin sitä vähän pellolla tai oikeestaa kävelytin noin vartin. Ruuben oikeestaan enemmänki juoksutti mua siellä pellolla, ku mä sitä...


Sitten lähettii maastoon, mentiin sama maasto Ruubenin kaa ku viimeks, poika meni hienosti, ei säikähtäny kertaakaa eikä tehny mitää muutakaan tyhmää! Maastoilu jälkee jatkoin maastakäsin juttuja jotain puol tuntia, lopussa Ruuben alko tosi hienosti toimii miten halusin. Pitääpi alkaa tehä näitä maastakäsin juttuja useemminkin, Ruuben on ihan erilainen noiden jälkeen. Rommikin pääs lenkille, taluttelin jonkin aikaa pellolla.


Pitihän Mickiki viel liikuttaa, se nii yritti tulla mukaa lenkille kun hain Rommia. Juoksutin Mickiä ja ihan hyvin se läskiensä kaa siellä paineli. :) Kaikki kuvat (paitsi chilla kuva) otettu tänään, mut laitoin noita kuvia vaan joka puolelle postausta. Blää tulipas tylsä postaus, mutta ei voi mitää. Ens viikolla ehkä jotain videopostausta! :)
 

16 kommenttia:

  1. söpö toi micki :) ihana pallero ;)

    VastaaPoista
  2. Ihanii kuvii:) Micki on kyl aika punkero, mut onneks sil on satulavyös toisel puolel jousto niimenee kiinnikki:) Ja meki mentii tunnil taka-osa käännöksiä. Mul ei ne menny ihan 10 eest

    VastaaPoista
  3. tää oli kiva postaus ja ihania noi kuvat! (: hei millä ohjelmalla oot tehny ton bannerin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! ja en oo tehny sitä ite, nii en tiiä :D

      Poista
  4. aw toi shetukka :3 tahtoo tommosen miniponin!!!
    napsija poni, ahahah kuolen nauruu, parantele sormesi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihhi! micki ei oo ees kauhee mini, joku 110cm! ;) mä kotain parannella<3

      Poista
  5. Kyllä toi Ruben osaa olla ärsyttävä, pitää vaan näyttää kuka määrää. Ei se nimittäin mulle uskalla enää possuilla.. saa ihan samalla mitalla takasin. Jos se mua puree, nii minä puren takasin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, totta. :) Oonki ponin kaa tekemisis vaa kerran viikossa, nii se vielä vähän koittelee rajojaan.. :D

      Poista
  6. Ihanii kuvii:) Muute mikä on testaus rykäys??:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Noo sillee, et se testaa ratsastajaa välillä vähän tempulla tai toisella, en nyt muista mitä se just tollon teki.. :D

      Poista
  7. ihana blogi sulla! oisko sulla vinkkejä et miten saisin jalustimen pysymään jalassa kun ratsastan? :D se ei oiken ikinä pysy, paitsi jos on lyhyet jalustimet. haluaisin oppia ratsastamaan pidemmillä jalustimilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! Eei mulla kyllä ole oikeen vinkkejä.. :/

      Poista
  8. Millon tulee seuraava postaus??=) Ja I.H.A.N.I.A kuvii=) Ja toi banneri on kans ihana..!

    VastaaPoista